پیگیری طرح انگلیسی (تفرقه بیندازوحکومت کن)



آن روزها که یاسر الحبیب،  شیخ خوش پوش انگلیسی  روی منبر گرم و نرمش در لندن تکان می‎خورد و در ذم عایشه، فحاشی می‎کرد، نه فقط اهل فن بلکه آنها که دورادور هم چیزهایی از سیاست‎های انگلیس شنیده بودند و قدیمی‎تر ها که «تفرقه بینداز و حکومت کن» را با پوست و استخوان لمس کرده بودند با نیش‎خندی تلخ گفته بودند که روباه پیر طعمه‎ای دیگر را برای گر گرفتن آتش اختلافات مذهبی اجیر کرده است. فتنه ای که آتشش با فتوای صریح رهبر انقلاب و تودهنی از حسینیه امام خمینی (ره) خاموش شد.
شیخ انگلیسی روزهای گذشته نیز به بهانه نهم ربیع هر آنچه از رفتارهای ناشایست و خلاف ادب و مخالف عقلانیت است در شبکه ماهواره ای اش (فدک) نشان داد و با تمسک به مرجع تقلیدش در مجلس عیدالزهرای لندن، «غدیر ثانی» را جشن گرفتند و بهانه‎ای دیگر دادند به دست وهابیون تندرو برای قتل شیعیان مظلوم و بیگناه.
اگرچه شاید بهترین تعبیر راجع به یاسر الخبیث سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز باشد که شیخ هتاک را  "شخصٌ شیعیٌ غیرُ معروفٍ عند الشیعة أساساً" دانسته بود اما معلوم نیست در کنار حمایت انگلیسی‎ها از جریان افراط گری شیعی همزمان با تلاش آنها برای تقویت وهابیت، شهر مقدس قم تا چه زمانی قرار است میزبان برخی از مروجین این رویکرد انگلیسی است که با دست و پا کردن دفاتر متعدد، جعل عنوان مرجعیت و راه‎اندازی چندین شبکه ماهواره‎ای و اینترنتی، مشغول ترویج تفکرات ضد وحدت خود هستند.
در جدیدترین اقدام این جریان مشکوک و در شرایطی که بسیاری از مسلمانان به مناسبت نزدیک شدن ایام ولادت پیامبر رحمت مشغول برپایی نشست‎ها و برنامه‎های وحدت محور میان شیعه و سنی هستند، یکی از شبکه‎های مورد حمایت این جریان مشکوک در قم و لندن، از نامگذاری هفته برائت! در این ایام خبر داده و اعلام کرد:
« با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیه‎السلام در بیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهل بیت علیهم‎ السلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است و این تعبیر حکایت از اهمیت دو موضوع تولی و تبری در مکتب اهل بیت دارد و حاکی از آن است که تبری و تولی به عنوان مکمل یکدیگر بایستی مورد توجه قرار بگیرد از این رو بر خود لازم می‎دانیم که از روز نهم لغایت 15 ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت از دشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»
در حالی که یاسرالحبیب با کمک های بی‎دریغ دولت انگلستان روز به روز به فعالیت های به ظاهر مذهبی‎اش می‎افزاید و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‎ای بزرگ به نام «حسینیه سیدالشهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، موسسه رسانه‎ای منبر، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی قطره قرار داده، پذیرش این موضوع آنقدر سخت نیست که پشتیبان فکری‎اش در قم بنشیند و شبکه مورد حمایت وی (شبکه امام حسین (ع)) درست در ایام هفته وحدت اسلامی از اعلام هفته برائت خبر دهد.

دغدغه وحدت اسلامی، امری جدید و مربوط به دوره معاصر و یا پس از انقلاب اسلامی نبوده و احادیث مکرر از ائمه معصومین (ع) در زمینه حسن خلق با اهل سنت و پرهیز از برانگیختن تعصبات کور مذهبی وارد شده است.
این مساله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیه‌ای جهت حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقه‌های پنج‌گانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول اسلام و استیلای خارجیان شده‌است، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام... واتفاق شد بر وجوب اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکتهای اسلامی از تشبهات دول بیگانه و حمله‌های سلطنتهای صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و از هیچ گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم... چنانچه حق تعالی فرموده اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است...» آیت‌الله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخ‌الشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی از امضا کنندگان این بیانیه بودند.

از:رجانیوز

یکی از بزرگان و مسئولین سابق حوزه می گفت که یکی از علمای اهل سنت به او گفته بود از جانب ما از آقای دانشمند تشکر کنید؛ ما ایشان را از دوستان خودمان میدانیم نه دشمنان خود! گفتم چرا؟! آن عالم سنی گفته بود که بعد از پیروزی حزبالله در جنگ 33روزه موجی ایجاد شده بود که جوانان ما به شیعه علاقهمند شدند و مدام علیه ما موضعگیری میکردند و سؤال میکردند که چرا شما علیه شیعه حرف میزنید؟! مگر نمیبینید که اینها چطور جلوی اسرائیل ایستاده و موجب سرافرازی مسلمین شدهاند؟! مانده بودیم چه کنیم و چطور آنها را توجیه کنیم.

وقتی آن سخنرانی‎‎های آقای دانشمند شما آمد، موج برگشت. ما گفتیم ببینید! شیعه این است نه آن! آبی شد بر آتش شعلهور دل جوانها!

شنیدهام این حرف به گوش آقای دانشمند رسیده و ایشان از حرفهایشان توبه کردهاند.

اما در این میان بزرگان و علمای راستین اسلام همواره در جهت اتحاد میان مسلمین کوشیدند و بارها و بارها در منابر و سخنرانی های خود بر اهمیت آن تاکید داشتند.

 

امام خمینی (رحمتاللهعلیه):

اختلاف امت اسلامی سم کشنده است

برگرفته از:سایت کلمه